KBS ARTVISION membuka ‘AWESOME-K’, kedai V-dagang

118

SEOUL, Korea Selatan, 20 Okt. 2020/PRNewswire/ — ‘KBS ARTVISION’ melancarkan kedai V-dagang “Awesome-K” di Shopee, sebuah platform dalam talian di Asia Tenggara pada 1 Julai lalu.

Style telling by KBSART with Awesome-K
Style telling by KBSART with Awesome-K

Awesome-K ialah sebahagian daripada ‘Projek sokongan 2020 untuk syarikat yang menerokai pasaran V-Dagang antarabangsa’, dan ia membantu perniagaan kecil dan sederhana Korea memasuki pasaran global dengan menghasilkan kandungan video. 

Selepas pengumuman daripada KBS ARTVISION, ia menilai pemohon untuk memilih produk yang menonjol dan menghasilkan kandungan V-Dagang yang mencerminkan kelebihan dan ciri-ciri produk tersebut. Video tersebut disiarkan oleh pencipta Korea dan Malaysia, yang menunjukkan cara menggunakan produk-produk tersebut dalam video dan menimbulkan minat daripada penonton.

Syarikat-syarikat yang ditampilkan di ‘Awesome-K’ menerima pelbagai manfaat seperti promosi melalui platform SNS, promosi tempatan yang disesuaikan untuk meningkatkan jualan, dan banyak lagi, di samping penciptaan video. Terdapat juga rancangan untuk mengadakan acara penstriman langsung dengan pengacara rancangan profesional dan untuk melancarkan jenama pengedar yang mengkhusus dalam produk Korea daripada perniagaan kecil dan sederhana.

Awesome-K, kedai V-dagang yang menampilkan pelbagai produk Korea dengan harga berpatutan, boleh diakses dengan mencari Awesome-K di Shopee.

“Shopee ialah platform E-dagang yang telah dimuat turun lebih daripada 200,000 kali dan disenaraikan sebagai aplikasi beli-belah no.1 di 7 negara di rantau Asia Tenggara. Kami melancarkan kedai V-Dagang dengan menggabungkan semua pengetahuan dan sumber kami yang berkaitan dengan kandungan V-Dagang”, ujar Mr. Bae Young Sik, Pengurus Jabatan Perniagaan Kandungan KBS ARTSVISION. 

Mr. Bae Young Sik turut menambah bahawa “kami akan melakukan usaha kami yang terbaik untuk menyediakan produk berkualiti tinggi pada harga berpatutan kepada pelanggan di Asia Tenggara, dan untuk menyokong syarikat Korea memasuki pasaran global”.

Source: PRNEWSWIRE