vivo Berada Di Kedudukan No. 1 Dalam Pasaran China Pada Separuh Pertama 2022!!

Menurut data yang dikeluarkan oleh Counterpoint, vivo akan terus menduduki tempat pertama dalam pasaran China pada separuh pertama 2022. Dalam pasaran yang sangat kompetitif, vivo menduduki tempat pertama dengan bahagian 28.2% daripada pasaran telefon pintar pertengahan hingga mewah ($250-$399) pada suku pertama 2022. Pada suku kedua, vivo mencapai peningkatan tahun ke tahun sebanyak 91% dalam jualan di seluruh pasaran mewah China (lebih daripada AS$400), dan bahagiannya meningkat daripada 6% kepada 13%, menjadi yang kedua tertinggi jenama di China selepas Apple di pasaran mewah.


vivo muncul sebagai peneraju baharu jenama telefon mudah alih China, baik dalam pasaran keseluruhan dan dalam dua bidang teras pasaran mewah. Satu faktor penyumbang adalah disebabkan oleh inovasi teknologi di sebalik produknya.

Statistik daripada CINNO Research menunjukkan bahawa pada suku kedua 2022, jualan telefon bimbit skrin lipat di pasaran China mencapai 587,000 unit, peningkatan ketara sebanyak 132.4% tahun ke tahun. Antaranya, Huawei, Samsung dan vivo menduduki tiga skrin lipat domestik teratas, dengan bahagian masing-masing 53.7%, 16.6% dan 10%. Antaranya, sejak dikeluarkan pada April 2022, vivo X Fold telah menjadi tiga telefon bimbit skrin lipat teratas dalam jualan terminal produk tunggal domestik pada suku kedua.

Mematuhi “didorong reka bentuk” berorientasikan pengguna dan “jangka panjang” teknologi firma, gabungan kedua-dua kaedah paling mudah dan paling halus ini membuka jalan kepada inovasi teknologi vivo, dan sentiasa mempromosikan vivo daripada “perintis inovasi” kepada ” perintis inovasi” “. Ketua Inovasi”.

You might also like